неділя, 4 квітня 2021 р.

6-ті класи. Завдання на 06 квітня

 


Завдання 1. Повторюємо двознаки:










Завдання 2. Прочитайте текст (s. 136-137):

Kuba i Darek, jak wszyscy uczniowie w Polsce, uczą się języków obcych. Mają – do wyboru – język angielski lub język niemiecki. Wielu uczniów uczy się języków obcych też po lekcjach, w wielu prywatnych szkołach, najczęściej angielskiego. Kuba właśnie odrabiał lekcje z angielskiego, gdy zatelefonował Darek:

Kuba: No cześć!

Darek: Cześć, wyjdziesz na boisko?

Kuba: Nie mogę, muszę zrobić zadanie z anglika, ty nie robisz?

Darek: Już zrobiłem wczoraj. Trudne było to ćwiczenie 17 ze strony 65 – opowiedz szkolną przygodę. Co napisałeś?

Kuba: No właśnie dopiero piszę. Ale tak naprawdę to nie mam pomysłu. Może coś o tym, co robimy na przerwach?

Darek: Ja napisałem, jak ta nowa pani od niemieckiego pomyliła klasy i zaczęła do nas mówić po niemiecku, a my wszyscy w śmiech – jak potem nasza „angielka” przyszła...

Kuba: E, taka przygoda... Właściwie to się nic ciekawego w szkole nie dzieje: zawsze zaczynamy o tej ósmej, każda lekcja 45 minut, sprawdzanie obecności, pytanie, przerwy po 10 minut, 6 lekcji, obiad... Nuda... Albo i ten nasz angielski: gramatyka i gramatyka... Inne klasy układają dialogi, filmy oglądają...

Darek: No coś ty! Ciągle się coś dzieje, żarty się robi, na lekcjach się gada – pamiętasz, jak Mateusz dostał 5 punktów karnych na geografii? Po lekcjach wraca się całą paczką do domu... A angielski?

Kuba: Dlatego nie chodzę na dodatkowy angielski, bo – jak mówi tato – szkoda pieniędzy. Lepiej pojechać do Anglii na wakacje.

Darek: Albo napisz, jak na prima aprilis dziewczyny z VI c się naszymi dziewczynami zamieniły – a „matematyczka” się dopiero po 10 minutach kapnęła. Albo jak poszliśmy do kina i Wojtek się zgubił...

Kuba: No, nie wiem. Chyba tego nie napiszę – zgłoszę np. [en-pe], jeszcze nie zgłaszałem w tym półroczu. A ty poprawiłeś już jedynkę za ostatni sprawdzian z anglika?

Darek: Jutro się zgłoszę z czasu przeszłego, może mnie zapyta. To co – wyjdziesz?

Kuba: Dobra, idę... I tak nic nie wymyślę. Może na boisku coś mi przyjdzie do głowy?





Немає коментарів:

Дописати коментар