середа, 9 вересня 2020 р.

6-ті класи. Дистанційні завдання. Третій тиждень навчання: 14-18 вересня

 Dzień dobry =)

Завдання 1. Переглядаємо відео. Виписуємо усі дієслова у зошит та вивчаємо їх. Із трьома з дієслів складаємо речення. Якщо відео не відкривається, його можна знайти тут.

 

Завдання 2. Повторіть правила відмінювання дієслів być, mieć. 


Завдання 3. Виконайте вправу письмово у зошиті. Вставте у вільні місця дієслово być у правильній формі:

[Ja] _____ w piwnicy. 

Ona _____ na strychu. 

[Ty] _____ na balkonie. 

Oni _____ w salonie. 

Ona _____ w kuchni. 

[My] _____ w pokoju Szymka. 

[Wy] _____ w przedpokoju.

One _____ w łazience.

Завдання 4. Перекладіть речення польською мовою:

Ми є вдома. Ти є в кімнаті. Вона є у кухні. Ви є в коридорі. Вони (хлопці) є на вулиці. Ти маєш комп’ютер. Вони (дівчатка) мають мило, а вони (хлопці) мають рушники. Ми маємо лампи. Я маю телевізор. Вона має письмовий стіл.

 

Завдання 5. Пригадайте як польською запитатись “Як справи» та як можна відповісти. Що призабули, вивчіть =) Складіть із цих слів невеличкий діалог (4 репліки):

 


Завдання 6. Прочитайте текст (підручник, с.5-6). Незнайомі слова випишіть у зошит. 

Kuba: Cześć! Dopiero wczoraj wróciłem.

Darek: A gdzie byłeś na wakacjach?

Kuba: Byłem nad morzem. Z ciocią i kuzynem Andrzejem, wiesz, tym z Lublina. A ty gdzie byłeś?

Darek: Ja siedziałem w Krakowie, pojechaliśmy tylko na baseny na Węgry na kilka dni, pod namiot, byłem też z tatą na wycieczce po zamkach, tydzień u cioci w górach. A, i jeszcze u babci dwa tygodnie... Mieliśmy jechać z ciocią Beatą i wujkiem Grześkiem do Bułgarii – oni tam jeżdżą co roku, ale w końcu nic z tego nie wyszło. Lepiej ty opowiadaj, jak było nad morzem?

Kuba: Fajnie było. Morze, baseny, zjeżdżalnie. Były też wycieczki: witaliśmy wschód słońca, nurkowaliśmy w morzu, pływaliśmy statkiem, była też wycieczka do muzeum historycznego. Generalnie plaża, dużo owoców, baseny. No, fajnie było. Dużo pływałem, wiesz, że lubię pływać. No i ekstra hotel: mieliśmy jeden pokój trzyosobowy, z łazienką. Był w nim telewizor, Internet... Tylko trochę daleko do morza i na te baseny.

Darek: To dlaczego mi mejli nie pisałeś?

Kuba: Bo nie miałem laptopa!

Darek: A my mieliśmy przygodę: tata zgubił drogę, zrobiło sięc iemno i zimno (bo wjechaliśmy w góry), droga się skończyła...Musieliśmy spać w samochodzie, przeziębiłem się, mama była zła. A rano się okazało, że byliśmy tylko 5 kilometrów od celu podróży. Ty nad morzem miałeś jakąś przygodę?

Kuba: Ja nie, za to Andrzej – ten to miał przeboje: najpierw wpadło mu coś do oka, aż musieliśmy jechać do lekarza, potem się zatruł czymś, a na koniec tak uderzył się w rękę na zjeżdżalni, że już do końca pobytu nie mógł pływać.

Darek: Tak, tak... Wakacje za nami. Przed nami znowu: wstajemy, myjemy się, jemy, robimy zadania, idziemy do szkoły... Czekaj, ty masz chyba dzisiaj urodziny: wszystkiego najlepszego!

Kuba: Dzięki, dzięki... Łatwo zapamiętać: 1 września. No to skończyłem 12 lat...

Darek: A wiesz, że Wojtek się wyprowadził? Nie ma też Kaśki – zmieniła szkołę.

Darek: Coś ty, dlaczego? 

Електронний варіант підручника можна переглянути тут.

        Зворотній зв’язок:teschool5site@gmail.com

 Miłej nauki!

Немає коментарів:

Дописати коментар